راهنمای خرید لب تاپ استوک

دیدگاه: 0
نویسنده: admin
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹
18 مهر 1399 در 9:26 ق.ظ
راهنمای خرید لب تاپ استوک

راهنمای خرید لب تاپ استوک

در شرایط فعلی و با توجه به نوسانات شدید بازار، خرید لپ تاپ نو کار راحتی نیست. به ویژه که قیمت این دستگاه‌ها تحت تاثیر نرخ ارز قرار دارد و افزایش چشمگیر قیمت دلار، باعث شده تا قیمت یک لپ تاپ نو، سر به فلک بکشد. بسیاری از افراد در این شرایط، به خرید لپ تاپ استوک و دسته دوم روی آورده‌اند. خرید یک لپ تاپ استوک کار بسیار حساسی است و باید با دقت فراوانی انجام شود. بر اساس گزارش مجله اینترنتی ایده آل تکنولوژی یک لپ تاپ از قطعات ریز و درشت بسیاری تشکیل شده است. برای اینکه بتوانیم ادعا کنیم که یک لپ تاپ سالم است، باید تمامی این قطعات سالم باشند. زمانی که در حال خرید یک لپ تاپ استوک هستید، هیچ تضمینی برای صحت کارکرد قطعات وجود ندارد، به همین خاطر باید حواستان حسابی جمع باشد.

اگر قصد خرید یک لپ تاپ استوک دارید، توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی، این مقاله ازidehaltech  را با دقت بخوانید. ما سعی کرده‌ایم بایدها و نبایدهای خرید یک لپ تاپ استوک را بررسی کنیم و در نهایت یک راهنمای مناسب در این زمینه به شما ارائه دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

به چه لپ تاپی استوک گفته می‌شود ؟

واژه استوک ( Stock ) در اصل به دستگاه‌هایی ( از جمله لپ تاپ ) گفته می‌شود که به هر دلیلی توسط خریدار برگشت داده شده و در انبارهای شرکت سازنده موجود هستند. از آنجایی که هزینه نگهداری این دستگاه‌ها بسیار بالا می‌باشد، سازنده‌ها معمولا بعد از انجام اصلاحات لازم، آن‌ها را قیمت پایین در بازار عرضه می‌کنند.

البته یک تعریف دیگر برای کالای استوک وجود دارد. گاها سازمان‌های بزرگ، اقدام به سفارش یک محصول برای کارکنان و زیرمجموعه‌های خود می‌نمایند. برای مثال فرض کنید یک سازمان بزرگ درخواست تعداد زیادی لپ تاپ به شرکت ایسوس می‌دهد. طبیعتا پس از مدتی این لپ تاپ‌ها از رده خارج می‌شوند و باید با محصولات جدید جایگزین شوند. در این شرایط، سازمان مذکور لپ تاپ‌های قدیمی شده را با قیمت بسیار پایینی به فروش می‌رساند.

بنابراین شما زمانی که قصد خرید یک لپ تاپ استوک را دارید، یکی از دو مورد بالا را خریداری می‌کنید. اما متاسفانه این روزها فروشندگان در ایران به هر لپ تاپ دست دومی، استوک می‌گویند. پس می‌توان گفت امروزه کلمه استوک به معنی دست دوم به کار برده می‌شود.

نکات مهم در زمان خرید یک لپ تاپ

حال فرض می‌کنیم شما برای خرید یک لپ تاپ استوک وارد یک مغازه شده‌اید. به چه مواردی باید دقت کنید ؟

مقایسه قیمت لپ تاپ استوک با مدل آکبند آن

شما اصولا برای چه یک لپ تاپ استوک خریداری می‌کنید؟ جواب واضح است : توانایی پرداخت هزینه لپ تاپ نو را ندارید. پس اگر مدل استوک از نظر قیمت، تفاوت چندانی با نمونه آکبند آن نداشته باشد، خریدش به هیچ وجه منطقی نیست. یک لپ تاپ استوک زمانی ارزش خریدن دارد، که قیمتش پایین باشد. ( البته که از نظر فنی نیز باید سالم باشد )

البته یک نکته مهم دیگر را نیز در رابطه با قیمت در نظر داشته باشید. اگر قیمت، زیادی پایین است به کیفیت لپ تاپ شک کنید. ممکن است یک فروشنده، لپ تاپی را بسیار ارزان‌تر از بقیه فروشنده‌ها به شما پیشنهاد کند، در این شرایط مطمئن باشید یک جای کار ایراد دارد.

بدنه لپ تاپ بسیار مهم است

قبل از خرید یک لپ تاپ استوک بدنه و اجزای ظاهری آن را به دقت بررسی کنید. به هیچ عنوان به لپ تاپی که در بدنه آن جای فرو رفتگی یا ضرب خوردگی وجود دارد اعتماد نکنید ( از قدیم گفته‌اند سری که درد نمی‌کند را دستمال نبند ). صدای لپ تاپ را در زمان روشن شدن با دقت هرچه تمام‌تر گوش کنید، چون کوچکترین صدای غیر عادی می‌تواند نشانه معیوب بودن یکی از اجزای داخلی باشد.

  https://backority.ir/images/853422.jpg

پیچ‌های لپ تاپ هم می‌توانند راهنمای خوبی برای خرید یک لپ تاپ استوک باشند. اگر ظاهر پیچ‌ها به شکلی است که نشان می‌دهد، زیاد باز شده‌اند، عطای آن را به لقایش ببخشید. چون مشخصا یک لپ تاپ تا ایردای نداشته باشد، زیاد باز نمی‌شود.

بررسی باتری لپ تاپ نیز از جمله نکات مهمی است که باید در هنگام خرید لپ تاپ استوک به آن توجه کنید.

نمایشگر لپ تاپ را بررسی کنید

  https://backority.ir/images/315843.jpg

با صبر و حوصله هرچه تمام‌تر لپ تاپ را روشن کنید و تصویر آن را در نمایشگر بررسی کنید. حتی اگر یک کاربر متوسط و آماتور سیستم‌های رایانه‌ای باشید نیز به راحتی می‌توانید یک تصویر بی کیفیت و مشکل دار را تشخیص دهید. در صورتی که کوچکترین رنگ مردگی و ناهماهنگی در تصویر نمایشگر لپ تاپ دیدید، از خیر خریدنش بگذرید و به سراغ نمونه‌های دیگر بروید.

سخت افزار لپ تاپ را با گفته های فروشنده مقایسه کنید

برای بررسی این مورد باید کمی از کامپیوتر سر دربیاورید، اما ما به شما کمک می‌کنیم. برای مثال در دنیای دیجیتال، یک رم 4 گیگ، از نظر قیمت تفاوت زیای با یک رم 8 گیگ دارد. قیمت یک لپ تاپ نیز بر اساس سخت افزارهایی همچون سی پی یو ( CPU ) ، رم ، کارت گرافیک ، مادر بورد و … تعیین می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید که سرتان کلاه نرفته است، باید سخت افزار را با آنچه که فروشنده ادعا می‌کند تطبیق دهید.

  https://backority.ir/images/907704.jpg

برای اینکار اول از همه لپ تاپ را روشن کنید ( به سرعت لود شدن و بالا آمدن ویندوز نیز دقت کنید ). خیلی راحت در قسمت جستجوی ویندوز، عبارت ” System Information ” را تایپ کنید و اینتر بزنید. حالا یک صفحه برای شما باز شده که تمام مشخصات سخت افزاری لپ تاپ را نشان می‌دهد. با حوصله همه را بخوانید و با ادعاهای فروشنده مقایسه کنید.

کلام آخر

توصیه پایانی ما به شما این است که اگر به اندازه کافی از حوزه دیجیتال و کامپیوتر سر رشته ندارید، هرگز تنهایی اقدام به خرید لپ تاپ استوک نکنید. راحت‌تر از آنچه که فکرش را بکنید سرتان کلاه می‌گذارند. فراموش نکنید مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، تنها بخشی از فاکتورهای خرید یک لپ تاپ استوک و دسته دوم هستند .

 

امتیاز دهید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاه ها

صفحه اینستاگرام