ساخت ایمیج و درایو مجازی WinISO Standard 6.4

دیدگاه: 0
نویسنده: mehdi .
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

آیا با اصطلاحاتی مثل ایمیج و درایو مجازی آشنایی دارید؟

یک CD یا DVD شامل تعداد زیادی فایل و فولدر است. نرم افزارهای ایمیج سازی میتوانند تمام محتویات یک دیسک را به صورت یک فایل ذخیره کنند. به این فایل ایمیج (Image) گفته میشود. این کار شبیه به ساخت یک فایل فشرده از روی تعدادی فایل و فولدر است. با این تفاوت که در هنگام ساخت Image از روی یک دیسک، فشرده سازی صورت نمیگیرد و اطلاعات طبق فایل سیستم استاندارد دیسک ذخیره میشوند.

شاید بپرسید فایده Image چیست؟ خب میتوانیم به جای این کار اطلاعات را کپی کنیم!

وقتی شما از روی یک CD یا DVD ایمیج میسازید، این ایمیج میتواند دقیقا مثل دیسک اصلی عمل کند. شاید شما هم با این مشکل برخورد کرده باشید که یک بازی یا نرم افزار را از روی دیسک به روی کامپیوترتان کپی کنید و در هنگام نصب با خطای Insert Disk مواجه شوید. یا مثلا از یک فیلم DVD کپی گرفته باشید ولی در هنگام پخش زیرنویس آن کار نکند.

در این موارد اگر از دیسک مورد نظر Iamge گرفته باشید میتوانید یک درایو مجازی ایجاد کرده و فایل Image را در آن لود کنید. در این صورت دقیقا مثل وقتی که دیسک اصلی را در درایو خود قرار داده اید محتویات آن در My Computer و در یک درایو قرار میگیرد.

 

متداول ترین فرمت (پسوند) برای ذخیره Image های دیسک، ISO است.

 

 

این مقدمه را گفتیم تا یکی از بهترین نرم افزارها برای ساخت ایمیج و درایو مجازی را به شما معرفی کنیم.

 

نرم افزار WinISO یک ابزار کامل برای درایو مجازی و ساخت ایمیج CD و DVD است. توسط این نرم افزار میتوانید از روی دیسک های خود یک بکاپ به صورت ایمیج ISO تهیه کنید تا در صورت خرابی دیسک بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

 

از سایر قابلیت های این نرم افزار، ساخت درایو مجازی (Virtual Drive) است. این قابلیت به شما این امکان را میدهد که ایمیج های خود را در درایو مجازی Mount کرده و درست مثل دیسک اصلی به محتویات آن دسترسی داشته باشید.

اطلاعات فایل
  • فرمت : rar
  • حجم فایل : 7 مگابایت
  • پسورد: bia2software.ir
باکس دانلود
پسورد: bia2software.ir

امتیاز دهید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاه ها

صفحه اینستاگرام