ما انسان ها دنیای اطرافمان با رنگ ها می شناسیم، برای مثال رنگ سبز، نشانه سرسبزی، نشاط و شادابی است و رنگ قهوه ای، نشانه خشکی، کمبود آب و قحطی، در طول سالیان زیادی که انسان ها روی زمین زندگی کرده اند، این شناخت از رنگ ها، در DNA آن ها نقش بسته و به آن ها برای شناخت سریعتر و دقیق تر رویداد ها کمک کرده است. محققان پس از آن که از تاثیر رنگ های مختلف روی درک انسان ها از محیط، اطلاع پیدا کردند، سعی کردند تا با آزمایش رنگ های مختلف و سپس اندازه گیری میزان تاثیر آن روی بدن انسان، بهترین رنگ ها برای استفاده در رنگ آمیزی و …. را پیدا کنند. نتیجه تلاش های آن ها نهایتا با نام روانشناسی رنگ ها، شناخته می شود. کمپانی ها و برند های بزرگ، از روانشناسی رنگ ها، استفاده های بسیار گسترده ای می کنند. با کمی دقت در تبلیغات و رنگ محصولات آن ها متوجه تاکید آن ها روی یک رنگ خاص خواهید شد. اگر شما یک طراح گرافیک، وب، رابط کاربری و …. هستید، حتما باید به روانشناسی رنگ ها اشراف کامل داشته باشید